Palautus/Peruminen
Mikäli havaitset tuotteen vaurioituneen kuljetuksen yhteydessä, ota välittömästi yhteys kuljetusyhtiöön ja tee vahinkoilmoitus. Ilmoita tapahtuneesta vauriosta myös meille. Postin vahingonkorvaushakemuksen löydät tästä: https://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/lomakkeet/vahingonkorvaushakemus.html
Asiakkaalla on ostoksilleen yleisten koti- ja postimyyntiehtojen mukaisesti 14 päivän palautusoikeus tietyin rajoituksin. Palautusaika alkaa siitä hetkestä, kun asiakas vastaanottaa tuotteen fyysisesti. Asiakkaalla on oikeus tutustua tuotteeseen samalla tavalla kuin silloin, kun tuote ostetaan liikkeestä. Asiakkaalla on myös oikeus avata tuotteen pakkaus ja kokeilla tuotetta palautusoikeuttaan menettämättä. Palautusoikeus päättyy kun tuote otetaan käyttöön. Mikäli tuotetta on käytetty, tuote ei ole jälleenmyyntikunnossa tai asiakas on laiminlyönyt huolenpitolvelvollisuutensa, voidaan asiakkaalta periä korvaus tuotteen arvonalentumisesta.
Asiakas on velvollinen tarkastamaan tuotteen lähetyksen vastaanotettuaan ja tutustumaan käyttöohjeisiin ja ehtoihin ennen käyttöönottoa. Mikäli tuote olennaisesti eroaa tuotekuvauksesta, on asiakkaan välittömästi otettava yhteyttä JCT-Huollon asiakaspalveluun.
Palautusoikeuden päättymisen jälkeen kaupan purkaminen on mahdollista vain, mikäli tuotteessa on olennainen virhe, jota ei korjaamalla tai vaihtamalla saada hyvitettyä. Peruutusoikeus ei koske asiakkaan toivomuksesta valmistettua tai muunneltua tuotetta. Huomaa, että lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Jos lunastamatta jätetystä paketista ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme 15 euroa toimitus- ja käsittelykuluja. Paketin palautuessa lähettäjälle sopimus raukeaa ja kaikki jo maksetut suoritukset palautetaan sanktiomaksulla vähennettynä asiakkaalle.
Mikäli asiakas haluaa perua tilauksen ja tuotteet on jo lähetetty, tulee asiakkaan maksettavaksi lähetyksen takaisin lähettämisestä aiheutuneet toimituskulut. Toimituskulut vähennetään takaisin maksettavasta hyvityksestä. Asiakaspalautuksena palautettujen tilausten palautuskulut ovat 10 euroa. Tuotteen vaihtaminen ja takuuhuoltoon lähettäminen on maksutonta.
Palautusohjeet
Ota aina ennen palautusta yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostilla info@jct-huolto.fi tai puhelimitse/tekstiviestillä 0408473778.
Tuotteet tulee palauttaa vahingoittumattomina alkuperäispakkauksissaan ja niihin tulee liittää kaikki alkuperäistoimituksessa olleet varusteet ja dokumentit. Tuotteen tulee olla samassa kunnossa kuin se oli asiakkaan sitä vastaanottaessa.
Ennen palauttamista poista laitteesta mahdolliset tunnukset (esim. Apple id, Google-, Microsoft-tili) ja nollaa laite. Jos tunnukset ovat kirjattuna laitteeseen, palautusoikeus mitätöityy.
Jokainen palautettava tuote on pakattava huolellisesti. Mikäli tuote häviää tai vaurioituu palautuksen yhteydessä, on asiakas korvausvelvollinen. Liitä lähetykseen mukaan täyttämäsi palautuslomake ja alkuperäinen ostokuitti. Palautuslomake löytyy tästä:
https://www.jct-huolto.fi/kauppa/wp-content/uploads/2024/08/palautuslomake.pdf
Jos lähetyksestä puuttuu palautuslomake tai ostokuitti, palautuksen käsittely voi viivästyä. Emme lunasta postiennakolla lähetettyjä paketteja.
Takuu ja ehdot
Laitteen takuuajan pituus on määritelty aina erikseen myynti-ilmoituksessa ja on lisäksi kirjattu ostokuittiin. Takuuajan pituus on yleensä 6-12kk. Jos laitteessa on valmistajan virallista takuuta jäljellä, voit aina toimittaa laitteen suoraan valmistajan omaan takuuhuoltoon. Takuuhuolto on aina nopeampaa, jos olet suorassa yhteydessä valmistajaan. Jos et ole varma, onko laitteessasi vielä valmistajan takuuta jäljellä, voit tiedustella sitä suoraan valmistajan takuuhuollosta tai meidän asiakaspalvelustamme ilmoittamalla laitteen IMEI-koodin/sarjanumeron ja tilausnumeron sähköpostitse osoitteeseen info@jct-huolto.fi.
JCT-Huollon takuu kattaa valmistus- ja materiaaliviat. Kulutustavaroissa ei ole takuuta (esim. suojakuoret, suojakalvot tai nappikuulokkeet).
JCT-Huolto-takuu ei koske seuraavia tilanteita:
– Normaali kuluminen (laite ja akku)
– Ulkoisten tekijöiden aiheuttamat vauriot
– Fyysinen ja mekaaninen vaurio
– Virheellinen käyttö tai asennus
– Huolimattomuus
– Kosteusvaurio
– Staattinen sähkö
– Ukkonen
– Onnettomuus
– Laitteen ylikellotus
– Ohjelmistoviat
– Tuotteen modifiointi
– Virukset ja haittaohjelmat
– Laitteen omatoiminen korjaus
Tuotteen asiaankuuluva suojaus ja paketointi on lähettäjän vastuulla. Emme vastaa kadonneista tai vaurioituneista lähetyksistä. Laitteen tietojen varmuuskopiointi on asiakkaan omalla vastuulla. Emme vastaa laitteeseen tallennetuista kadonneista tai vaurioituneista tiedoista. JCT-Huolto ei korvaa laitteen toimintahäiriöstä tai teknisestä viasta asiakkaalle aiheutuneita välillisiä kustannuksia. Mikäli laitteessa on voimassa valmistajan myöntämää takuuta, ehdot määräytyvät valmistajan mukaan.
Huoltoon toimittaessa laitteen nollaus ei ole välttämätöntä, liitä tässä tapauksessa kuitenkin mukaan kaikki tunnukset laitteen testausta varten. Palautuslomake löytyy tästä: https://www.jct-huolto.fi/kauppa/wp-content/uploads/2019/10/palautuslomake.pdf
Aiheellinen toimitus takuuhuoltoon on asiakkaalle aina veloituksetonta. Aiheettomasta takuupalautuksesta veloitamme toimituskuluina 20 euroa laitteen palautuksen yhteydessä.
Huollamme myös takuun ulkopuolisia vikoja! Tutustu tarkemmin tästä: https://www.jct-huolto.fi